Forum  Strona Główna



 

"Plan na spędzenie wolnego czasu w Beskidach"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Gotowe plany lotów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barthez
Administrator



Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pon 11:09, 24 Lip 2006    Temat postu: "Plan na spędzenie wolnego czasu w Beskidach"

Jest to opis lotu z EPBA do EPZR, bardzo uproszczony zresztą, ale dla mało zaawansowanych powinien być ok. W póżniejszym terminie spróbujemy go udoskonalić, wprowadzając między innymi więcej punktów na naszej trasie VFR. Dodam jeszcze, że ów plan został stworzony przez autora scenerii EPZR, za którą bardzo mu dziękuję.

Proponuję rozpocząć na lotnisku aeroklubowym Aleksandrowice w Bielsku Białej (EPBA).
Ustaw więc swoją Cessnę lub inny lekki samolot na pasie i wystartuj. Zalecam ustawienie autogenu i scenerii na maksimum, co spotęguje doznania estetyczne z latania VFR. Po starcie kieruj się kursem 130 w stronę Żywca. Utrzymuj niewielką wysokość, rzędu 2500-3000 stóp. Wkrótce zauważysz w oddali wysoki komin ciepłowni Ekoterm. Gdy po kilku minutach dolecisz do niego, okrąż ciepłownię i skieruj się za zachód w stronę góry Grojec. Sprawdź swoje nawigacyjne oko i wypatruj metalowego krzyża Na Czarnym Grojcu. Gdy go znajdziesz, zatocz wokół niego krąg i skieruj się na północ w kierunku jeziora (360). Rozpocznij nabieranie wysokości. Będziesz widział już Żar i widoczny z daleka maszt transmisyjny na jego szczycie, a może także zbiornik. Wyrównaj na wysokości 5000 stóp. Nadleć nad szczyt nieco od zachodu, znad grzbietu Magurki. Mając szczyt Żaru na prawym skrzydle rozpocznij prawy zakręt i szerokim łukiem nadleć nad zbiornik. Przelatując dość wysoko nad nim będziesz mógł docenić jego potęgę. Wykonaj ponownie nawrót na północ i po ostrym zwrocie kieruj się pomiędzy zbiornik a widniejący na szczycie przkaźnik. Zdejmij nieco gazu i zacznij zniżanie. Przelatując nad zachodnią częścią zbiornika na wysokości około 2500-2600 stóp przechyl się lekko na prawe skrzydło i pozdrów turystów popijających kawkę w Meteo. Uważaj na maszt przekaźnika! Następnie kontynuuj zniżanie za jałowych obrotach i rzuć okiem na układ lotniska z góry. Wleć w dolinkę z kursem 210 i minąwszy drogę wykonaj ciasny zakręt w prawo ku stokom Magurki. Nie zapomnuj o obrotach silnika i prędkości - góry nie wybaczają! Miej cały czas skupioną uwagę. Lądowanie pod Żarem do łatwych nie należy. Pamiętaj aby podchodzić nisko i na jak najmnijeszej predkości (ale nie przecągnij maszyny). Kieruj sie na pas 05. Przed sobą będziesz widział pas trawiasty, hangary i majaczący za nimi na zboczu budynek Szkoły i hotelu. Siadaj na początku pasa, jeśli chcesz się zatrzymać przed jego końcem. Zakołuj w prawo i mijjąc stolik Kierownika Lotów (znowu poszedł wysikać żywca) podjedź na płytę pod pierwszy (prawy) hangar (nie parkuj obok samochodów). Pora wyłączyć silnik i otworzyć drzwi. Witamy w Międzybrodziu Żywieckim! Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Gotowe plany lotów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin