
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mick
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: JAB
|
Wysłany: Pią 20:00, 27 Paź 2006 Temat postu: Scenerie pod VFR i Polish roads... |
|
|
Nie ma co ukrywać, Newbie jestem!!
Ostatnio natrafiłem na coś takiego, a że na razie próbuję latac na VFR, to mnie zaciekawiło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Może macie takie mapy i scenerie, sprzydały by się jakieś linki a może jakis uplad, pewnie nie tylko mi by się sprzydało
A i jeszcze jedno mi chodzi po głowie. Czasem natrafiam na wzmianki o takim ciekawym dodatku jakim jest: Polskie drogi i rzeki -bodajże. Fajny dodatek, jak się lata VFR.
I moje pytanie n/t tego skąd to wziąć, i jak wam się to podoba i jak to się ma do innych dodatków np Ground Enviroment Pro -chodzi mi o współgranie tego.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 10:21, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Mick. Tekst który tu przytoczyłeś „Wyjaśnienie:” jest wielkim nieporozumieniem, ponieważ fakty są zupełnie inne. A mianowicie, wszystko zależy od zasobności kieszeni a nie doświadczenia. Mapy VFR zdrożały w straszliwy sposób, a wszelkie b. dobre dodatki u realniejące w większości są płatne. Z kolei „Wniosek:” – tu już autora tego tekstu kompletnie nie rozumiem. Znam kominy elektro-ciepłowni Żerań w Warszawie i co z tego, jak je wpisać jeśli na mapie mam podaną tylko wysokość a nie ma żadnej nazwy. Skrzyżowania dróg, mosty, rzeki i ich rozwidlenia, wzniesienia itp.. Czyli są to punkty orientacyjne, aby pilot wiedział gdzie aktualnie się znajduje. Wpisać można VOR, NDB, lotniska, miejscowości, czyli wszystko co ma na mapie swoją nazwę (no, prawie wszystko). Dla tego wszelkie dodatki z drogami i rzekami (dodatkowo linie kolejowe jak i linie energetyczne) są bardzo pomocne w lataniu VFR. Ponieważ mało kogo stać obecnie na mapy VFR (nieraz jest dylemat, kupić mapy czy jakiś dodatek do FS i przeważnie wygrywa to drugie) staramy się układać plan lotu wg atlasu samochodowego.
A teraz Mick kiedy rozejrzysz się lepiej na forum to i znajdziesz wiele podpowiedzi i adresów, które dadzą Tobie wiele odpowiedzi.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mick
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: JAB
|
Wysłany: Wto 0:40, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Dzieki za odp
PS:
To z czego ma się tu uczyć człowiek, żeby gaf nie popełniał w powietrzu , kawałek tekstu powyżej pochodzi z jakiegoś poradnika ogólnie dostępnego, uczącego latać na VFR
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sopa
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)
|
Wysłany: Pią 22:05, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Małe wyjaśnienie do postu Kaekwit'a:
W poradniku nt. wykonywania lotów VFR w sieci Vatsim (jaki został tutaj przytoczony), stwierdzenie "punkty VFR" w głównej mierze określa punkty VFR lotnisk kontrolowanych - praktycznie wszystkie lotniska kontrolowane w Polsce posiadają takie punkty, które zostały zdefiniowane po to, aby ułatwić pracę zarówno pilotom jak i kontrolerom, a jednocześnie zachować porządek w strefie kontrolowanej lotniska (CTR).
W trasie planu lotu nie powinno się podawać żadnych innych obiektów niż nazwy omawianych punktow, więc wpis np. BRAVO zamiast Błonie nie powinien nikogo dziwić).
Mapy punktów VFR oraz inne możecie ściągnąć z AIP Polska - [link widoczny dla zalogowanych] po darmowej rejestracji - warto!
Nie mogę się zgodzić z Tobą Kaekwit co do tego, że wszystko zależy od zasobności kieszeni. Płatne dodatki nie są niezbędne do prawidłowego latania VFR - wszakże do tego nie wystarczy ślepe wypatrywanie terenu w czasie lotu, ale także żmudne przygotowanie przed lotem takie jak wyliczenie trasy z uwzględnieniem poprawki na wiatr itd. Majac takie wsparcie na prawde trudno jest sie zgubic.
Co do scenerii - zapraszam na stronke:
[link widoczny dla zalogowanych]
(co prawda jeszcze w trakcie budowy, ale dział download juz działa, zebrałem tam wszystkie znane mi polskie scenerie, aby nie trzeba było tego szukać na różnych innych).
Zapraszam do merytorycznej wymiany zdań,
Pozdrawiam,
Sopa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 11:42, 27 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Dawno mnie tu nie było, oj dawno. Sopa, daj sobie spokój z AIP Polska, dla mnie jest tam goło i wesoło. Mapy VRF są drogie więc pozostańmy przy mapach samochodowych. Mimo, że posiadam mapy VFR Polski to przy układania przelotu grupowego używam atlasu samochodowego, to tak aby zbytnio nie górować nad innymi. Z drugiej strony brak dodatku z dokładnym odwzorowaniem dróg i rzek.
Podoba mi się Twoja strona z dodatkami. Moje gratulacje.
Co do obliczeń względem przelotów to się całkiem z Tobą zgadzam, lecz podejrzewam, że mało kto stosuje tą formułę. Wsiadam i lecę, nie wiem gdzie jestem to GPS i po krzyku. Szkoda, że FS sam nie symuluje awarii tego urządzenia. A może brakuje zabawy w stylu – obliczę i zobaczę czy trafie. Ruletka, nie ruletka.
Pozdrawiam.
Andrzej
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|