Forum  Strona Główna



 

VFR Poland Simdesign - recenzja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Screenshots & Movies
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Nie 17:54, 18 Lis 2007    Temat postu: VFR Poland Simdesign - recenzja

Pewnie każdy wirtualny pilot podczas lotów VFR chciałby odnaleźć znane sobie miejsca w Flight Simulator. O ile z większymi miastami nie będzie kłopotu, to mniejszych miejscowości (nie tylko miejscowości) można szukać ze świecą. Częściowo sytuację poprawiają landmarki które poprawiają układ dróg, linii kolejowych, miast. Jednak nawet wtedy pozostaje pewien niedosyt. Nie jest to obraz zgodny w 100% z tym prawdziwym, żeby się o tym przekonać wystarczy porównać obraz na monitorze z mapą. Właściwie poza układem (często uproszczonym) dróg, rzek, linii kolejowych i miast wszystko inne jest przypadkowe i monotonne (przykładowo na mapie mamy las, a w symulatorze widzimy pola- taki szczegół... który ma jednak znaczenie w prowadzeniu nawigacji wzrokowo - zliczeniowej i orientacji przestrzennej w czasie lotu). Co jakiś czas instalujemy kolejne zestawy tekstur które mają poprawić nasze odczucia wizualne, jednak obraz terenu nadal jest uproszczony. W końcu jesteśmy znudzeni szarym i przypadkowo ułożonym światem w symulatorze.


Tutaj z pomocą przychodzą foto scenerie. Dzięki nim dostajemy na wskroś rzeczywisty obraz świata który nas otacza, a przy okazji wrażenia wizualne zapewni bogata paleta barw. Poza tym takie scenerie często zawierają bardzo dokładną siatkę wysokościową, która znacznie poprawia rzeźbę terenu. Dla osób posiadających słabsze komputery nie bez znaczenie będzie, iż foto scenerie zazwyczaj nie powodują znacznego spadku wyświetlanych klatek na sekundę, przez co obraz na słabszym komputerze będzie ciekawszy i atrakcyjny dla oka.. Niestety w tego typu sceneriach są też pewne wady. Najczęściej wyraźny obraz uzyskujemy od wysokości 3000 stóp nad ziemią (czasami wyżej). Większość foto scenerii to obszary bez obiektów 3D (choć tu sytuacja zaczyna się poprawiać). Następny problem to wyostrzanie się tekstur (efekt blur), które jednak zależy od ustawień naszego komputera. Do minusów można też zaliczyć ilość zajmowanego miejsca (tutaj mowimy o gigabajtach).



VFR Poland jest foto scenerią przeznaczoną dla FS2004. Była to pierwsza komercyjna sceneria obszaru Polski, i jednocześnie pierwszy produkt komercyjny polskiej firmy Simdesign- był to debiut tej firmy w świecie komercyjnych dodatków do naszego symulatora. Zapewne wiele osób po licznych zapowiedziach i przesuwaniu terminu premiery (co było niezależne od autorów) śledziło uważnie wszystkie wątki na wirtualnych forach. W końcu stało się, 12 września 2005 roku VFR Poland ujrzała światło dzienne. Scenerię wydano w eleganckim pudełku w którym umieszczono płytę DVD, mapę, część numeru niezbędnego do instalacji (drugą część otrzymujemy na adres mailowy), ulotkę promującą sieć wirtualnego latania Vatsim, i sporą mapę pokrywającą obszar scenerii w skali 1:500 000. Niektóre osoby pamiętają pewnie jeszcze dyskusję na temat nośnika na którym umieszczono scenerię. W 2005 roku napędy DVD nie były jeszcze tak popularne jak CD, niektórzy mieli obawy czy wybór DVD był słuszny. W tamtym czasie dostępna była już sceneria z serii Real Germany umieszczona na 3 CD (z wyjątkiem części 3, którą wpakowano już na DVD). Czas pokazał że Simdesign wybrało słusznie, bo wkrótce napędy DVD stały się równie popularne co napędy CD.

5700 Ft nad Toruniem, widok na południową stronę miasta, w tle widać strefę D33 (las)


Sceneria o rozdzielczości 4.8 m/pixel swoim obszarem obejmuje północno-zachodnią część kraju, ponad 80.000 z 311. 889 kilometrów kwadratowych Polski. Zawiera tekstury letnie, zimowe i nocne . Dla porównania, Real Germany (foto sceneria obszaru Niemiec)oferuje tylko tekstury letnie, nie ma też tekstur nocnych. Omawiana sceneria rozciąga się od Odry po Elbląg, oraz od wybrzeża po okolice Poznania (ten obszar jest najdalej wysunięty na południe). W procesie instalacji do wyboru mamy język angielski, niemiecki i polski. W opcjach możemy ustalić czy instalujemy cały obszar, czy tylko wybrany region (podział na miasta). Można też dokonać wyboru tekstur, czyli przykładowo letnich, lub tekstur zimowych i nocnych (zimowych i nocnych nie da się rozdzielić, instalują się jako całość). Proces instalacji może wahać się od 3 godzin, dochodząc nawet do 7. W czasie instalacji cały czas przewija się pasek instalatora, więc mamy pewność że nic się nie zawiesiło (po godzinie, dwóch można mieć różne wątpliwości). Po instalacji pełnej wersji sceneria zajmuje około 10 GB miejsca na dysku. Całkiem sporo, ale w dobie foto scenerii pod FSX to raczej mało.

Lecimy od Bydgoszczy w kierunku Torunia, po prawej widać strefę P9, wysokosć 5000 Ft


Przyznam że po pierwszej instalacji (chyba rok temu) tej scenerii szybko ją usunąłem i odłożyłem na półkę, wykorzystałem głównie mapę na potrzeby latania. Poniżej 3000 FT teren dookoła wyglądał niewyraźnie. Wtedy wychodziłem jeszcze z założenia że latanie VFR na wysokości 4500-5000 FT jest jakby nieciekawe, że w realu większość ruchu VFR odbywa się do 3000 FT, i że niżej lata się lepiej i jest mniej ograniczeń (chociażby TMA). Jak bardzo się myliłem.

Kilka dni temu ponownie zainstalowałem VFR Poland (choć to wynikało zainteresowania dodatkiem Real Germany Aerosoftu). Wykonałem kilka lotów próbnych na wysokościach od 4000 do 5500 FT i byłem pod sporym wrażeniem jakie możwliwości w lataniu VFR oferuje te produkt. Jak mogłem żyć w takiej nieświadomości, tego nie wiem- powoła się komisję śledzą i będzie jasne Hyhy . Jeśli znamy teren z rzeczywistości to wyliczenia trasy można odłożyć na bok, bierzemy mapkę z dodatku lecimy tam gdzie chcemy w oparciu oto co widzimy z samolotu. W FS z landmarkiem to jest nie do pomyślenia... czy wykonania Wesoly . Nawet jeśli ktoś chciałby zaryzykować taki lot, to wrażenia wizualne są po prostu mizerne w porównaniu z foto scenerią. Zupełnie inaczej wygląda taki lot z VFR Poland. Z powietrza widzimy dokładny układ i zarysowanie lasów, karczowisk, pól, jezior, miast, kopalni (lub obszarów zamkniętych) czy nawet poligonów wojskowych- wszystko to ma znaczenie w prowadzeniu nawigacji wzrokowo zliczeniowej. Wszystko to świetnie się uzupełnia z mapą zawartą w produkcie, lub z atlasem drogowym (sprawdzałem atlas Copernicus- doskonałe odwzorowanie terenu). Niektóre strefy zakazane, lub strefy kontrolowane lotnisk można bez problemu rozpoznać wzrokowo i skutecznie je ominąć (niech ktoś zrobi taki numer bez foto scenerii, wtedy przekona się czy to takie proste). VFR Poland okraszona jest innym dodatkiem jakim jest VFR Poland 3D Landmarks. Pakiet ten zawiera ponad 366 obiektów (masztów, kominów, wierzy, elektrociepłowni, budynków) dla obszaru całego kraju. Kolejny plus dla Simdesign należy się za rzeki i jeziora. W miejscach występowania tych obiektów zamiast tekstury foto scenerii mamy rzeki lub jeziora z FS (tutaj polecam zainstalować dodatek Tabureta o nazwie "Waters of Poland + Czech). Plus należy się tym bardziej że w scenerii aerosoftu Real Germany obszar rzek i jezior jest pokryty foto teksturą (ciekawe jak ląduje się samolotem wyposażonym w pływaki na foto scenerii jeziora Niepewny ). Czasami wygląda to przyjemnie, np.: jeziora Chiems i Tegre w Bawarii (Real Germany 3) mają przyjemny dla oka błękitny odcień, jednak dużo lepiej wygląda technika zastosowana przez Simdesign. Po prostu rzeki i jeziora pięknie komponują się z obszarem scenerii i jest to mocna strona produktu, a należy pamiętać że na terenie północno zachodniej Polski jest ich najwięcej.

Na południe od Torunia


Niestety trochę gorzej wyglądają drogi i linie kolejowe, które stanowią ważny element nawigacji VFR- czasami mogą być nieczytelne (szczególnie w teksturach zimowych). Chwilami możemy mieć wątpliwości czy linia którą widzimy jest drogą, czy linią kolejową. Wątpliwości najczęściej rozwiewają się z chwilą gdy porównujemy teren który widzimy z mapą. W scenerii Real Germany można bez problemu odróżnić jedne od drugich na podstawie koloru.. Kto widział tą foto scenerie przyzna że w produkcie aerosoftu ten element wygląda lepiej, jest bardziej czytelny. Dodatkowo liczne autostrady na terenie Niemiec ułatwiają orientację w terenie. W scenerii Simdesign drażni też kolor niektórych pól (zboża), ponieważ wyglądają jak pustynia, do tego też trzeba się przyzwyczaić. Na szczęście inne pola, i użytki zielone prezentują się bardzo dobrze.

4200 Ft w okolicy rafinerii


Latanie po zmierzchu mimo tekstur nocnych nad VFR Poland jest ciężkie, parktycznie niemożliwe. Właściwie poza jasnymi poświatami miast, rzekami lub jeziorami nic więcej nie widać. W takich warunkach łatwo stracić orientację i nawet mapa tutaj nie pomoże. Troszkę lepiej jest w teksturach zimowych. Rozpoznamy na nich miasta, rzeki, jeziora, lasy, jednak problem będzie z drogami i liniami kolejowymi. Podczas wielu godzin testów najlepiej latało się nad teksturami letnimi pomiędzy wschodem i zachodem słońca. Być może Aerosoft miało rację rezygnując w Real Germany z tekstur nocnych i zimowych i skupiło się tylko na teksturach letnich ale w lepszej rozdzielczości 0.5 m/pixel. Pomimo iż FS2004 wyświetla je w swojej ograniczonej rozdzielczości, jednak efekt jest lepszy niż w VFR Poland . Szkoda że Simdesign nie postąpiło podobnie. Wydaje się iż VFR Poland jest bardziej uniwersalna. Piloci samolotów liniowych którzy latają niezależnie od pory dnia mogą korzystać ze scenerii nocą. W porze zimowej ruch VFR jest w dużej części„uśpiony”, jednak dla pilotów dużych samolotów jest to pora roku jak każda inna (pomimo pewnych utrudnień, jak ograniczona widoczność) i odbywa się z dużą częstotliwością. Możliwe że dzięki teksturą nocnym i zimowym Sidesign chciało poszerzyć grono odbiorców o pilotów którzy siedzą głównie w świecie latania IFR, zamiast ograniczać się do wąskiej grupy pilotów VFR... ale to tylko moje przypuszczenia.

10.800 Ft, na wschód od Poznania. Widać lotnisko Krzesiny


Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Wto 21:39, 11 Mar 2008, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Nie 17:55, 18 Lis 2007    Temat postu:

Podobnie jak w wielu innych foto sceneriach, w VFR Poland (tak jak w innych sceneriach tego typu) występuje problem z brakiem ostrości tekstur (blur). W chwili gdy pojawia się ten efekt sceneria staje się "rozmyta" i zupełnie niewyraźna. Aby odzyskać ostrość najlepiej w widoku zewnętrznym ustawić obraz z kamery zewnętrznej znad samolotu wprost na ziemię (pionowo, tak aby nie było widać horyzontu). Bardzo ważne są też odpowiednie wpisy w pliku FS9.cfg, na moim sprzęcie najbardziej pomocne okazały się:


Cytat:
[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=100.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=1
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=0
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=50.000000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=50.000000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=4


należ też pamiętać o anizo w opcjach karty graficznej.

Właściwie na moim przeciętnym sprzęcie po zastosowani wymienionych wpisów w FS9.cfg efekt blur występuje bardzo rzadko, a jeśli już, to dość szybko wraca do normy (szczególnie gdy lecimy samolotem klasy general aviation, które w większości przypadków nie są tak wymagające dla komputerów jak niektóre płatne samoloty liniowe).

Okolice Poznania, 11.200 Ft




VFR Poland zawiera 90-cio metrową siatkę wysokościową (mesh). Sprawdziłem jak to wygląda w praktyce. Porównałem zdjęcia lotniska w Grudziądzu z widokiem lotniska na poziomie drogi startowej w Flight Simulator. Na zdjęciach wokół lotniska widać charakterystyczne wzniesienia pokryte lasem- dokładnie to samo zobaczymy na ekranie monitora z VFR Poland. Tak jest na całym obszarze pokrytym meshem. Naprawdę ten element poprawia krajobraz gdy jesteśmy jeszcze na poziomie lotniska. Podejrzewam że gdyby nie siatka wysokościowa teren dookoła przypominałby pustynię, z czym często kojarzą się foto scenerie ze względu na brak autogenu. W tym temacie często można spotkać opinie że foto scenerie są płaskie, pozbawione autogenu i przez to przypominają obraz znany z FS2000. To błędne myślenie, szczególnie z punktu widzenia osób które latają VFR. W tym miejscu każdy wirtualny pilot powinien odpowiedzieć na pytanie, czy w lotach z widocznością terenu więcej pożytku będzie z przypadkowo rozrzuconych drzewek, domków, pól, które są tam gdzie nie powinny się znajdować po porównaniu z mapą. Moim zdaniem więcej przyjemności sprawia foto sceneria (nawet bez autogenu) w której każdy element krajobrazu jest w tym miejscu gdzie powinien.




Mapa w skali 1:500 000 stanowi integralną część dodatku i obejmuje troszkę większy obszar niż sama sceneria. Znajdziemy na niej wszystkie lotniska aeroklubowe (w tym lądowiska, leśne bazy), lotniska cywilne i wojskowe, strefy kontrolowane lotnisk, rejony kontrolowane lotnisk (TMA), ATZ, granice SNRL/FIS, radiolatarnie VOR i NDB, linie kolejowe, ważniejsze drogi i rzeki, strefy (zakazane, ograniczone, niebezpieczne), miasta . Na mapie zaznaczone są także wysokie obiekty (maszty, kominy- które często rozpoznamy dzięki 3D Landmarks ) wzniesienia terenu (widać też rzeźbę terenu), zarysy kompleksów leśnych, rejony pól. Drażni mnie jednak fakt że na mapie niema wielu jezior (jedne są zaznaczone, innych brak, mimo jednakowej powierzchni), które często spotkamy podczas zwiedzania tej części kraju.. Na mapie nie ma zaznaczonych punktów VFR dla lotnisk kontrolowanych. Tu jednak uzupełnieniem mogą być bezpłatne mapki z AIP Polska, więc nie widzę problemu.
Mimo tych drobnych braków mapę oceniam bardzo dobrze, jest czytelna, szybko ją poznamy dzięki obszernej legendzie (która zawiera przydatny spis częstotliwości dla lotnisk kontrolowanych, wojskowych, FIS- przydatna rzecz), i sprawi nam wiele radości w czasie zwiedzania scenerii.


W kabinie LIM-a nad Bydgoszczą, 11.100 Ft


14.000 Ft


Dla posiadaczy FSX dobrą wiadomością będzie informacja że VFR Poland można zainstalować w nowej wersji symulatora (nie posiadam tej wersji symulatora więc musiałem udać się bezpośrednio do „źródła” Wesoly ). Nie musimy więc odkładać na półkę scenerii jeśli przesiadamy się na kolejną wersję symulatora. Jest jeszcze bardziej optymistyczna wiadomość. Simdesign, pomimo sporej przerwy po części pierwszej rozważa następne regiony kraju. Autorzy czekają na nowy materiał foto, jednak będzie on nadal w rozdzielczości 4.8 m/px. Najważniejsze że jednak projekt nie poszedł w odstawkę, i po N-W będzie można latać nad całą Polską pokrytą foto teksturą – marzenie wielu polskich miłośników FS. W końcu który kraj poza Niemcami, Anglią, Holandią i Szwajcarią ma takie możliwości... zwłaszcza że poza Polską wszystkie kraje które wymieniłem posiadają foto scenerie dla całego obszaru kraju, ale pochodzą one z jednego źródła (Aerosoft). Dlatego właśnie warto podkreślić plany Simdesign.

11.000 Ft


Różnie można oceniać VFR Poland. Na forach pełno jest opinii, od zachwytów po całkiem ostre głosy krytyki co niektórym osobom może utrudniać decyzje o zakupie. Jeśli lubimy tradycyjne latanie, „nisko i powoli” możemy sobie darować ten produkt, poniżej 3000 FT obraz jest ciężki do interpretacji. Sceneria na pewno jest dla osób które mają dosyć przypadkowych domków i lasów, które czerpią przyjemność z wirtualnej turystyki, z latania swoją ulubioną cessną, antkiem Wesoly nad bogatym w szczegóły terenem- i co najważniejsze, bardzo realnie odzwierciedlonym. Nic tak nie cieszy pilotów VFR jak dobry samolot i doskonała sceneria foto . Piloci dużych samolotów liniowych również znajdą w tym produkcie coś dla siebie. Od 3500 FT po wysokie FL mamy wspaniałe odwzorowanie terenu, który z większych wysokości przypomina zdjęcia lotnicze. Praktycznie przez 90% lotu mamy zapewnione wspaniałe widoki na ziemię.


Na zachód od lotniska Ławica, 6.800 Ft


Co mi się podoba w VFR Poland:
- możliwość prowadzenia prawdziwej nawigacji wzrokowo-zliczeniowej, niezbędnej do lotów VFR
- tekstury letnie, zimowe i nocne (co nie jest jeszcze tak oczywiste w foto sceneriach)
- bardzo dobra siatka wysokościowa terenu
- blisko 1/4 terenu kraju pokryta scenerią
- dokładne położenie i szczegółowy zarys miast, lasów, karczowisk, obszarów zamkniętych, jezior i rzek
- wody i jeziora które nie są pokryte foto teksturą
- darmowy 3D Landmarks który dokładnie się uzupełnia z foto scenerią
- możliwość identyfikacji najmniejszych miejscowości
- możliwość dokładnej orientacji w terenie tylko dzięki wizualnej ocenie terenu
- możliwość identyfikacji różnych stref (P, D, R) na podstawie wizualnej oceny terenu
- świetna mapa obejmująca obszar scenerii
- pięknie odwzorowana linia brzegowa wybrzeża
- uniwersalność, produkt dla pilotów VFR i IFR

5400 Ft, z widokiem na Poznań


Co mi się nie podoba w VFR Poland:
- nienajlepsza czytelność dróg i linii kolejowych, problem z ich rozpoznaniem tylko na podstawie wizualnej oceny terenu (bez mapy)
- chwilowe problemy z wyostrzeniem tekstur (blur)
- kolorystyka niektórych pól przypomina pustynię
- latanie VFR nocą odpada, drogi są praktycznie niewidoczne
- brak autogenu

Okolice Pruszcza Gdańskiego, 6500 Ft


6500 Ft


5200 Ft


5400 Ft


4800Ft


4900 Ft


5100 Ft



Moja konfiguracja:
AMD Athlon 3000+
K8M80-M7A
GFX 5500 256 RAM
2 x 256 DDR RAM
Dysk 120 GB (7200)
Windows XP (SP2)


Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Sob 18:02, 09 Lut 2008, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek-Pilot




Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPIN

PostWysłany: Nie 18:24, 18 Lis 2007    Temat postu:

Brawo, zastanawiałem się czy kupić ten dodatek, teraz jestem już w 100% pewien!

Bardzo dobra recenzja tego wspaniałego produktu, nic nie brakuje. Ostanio kupiłem Warsaw Photo Scenery i ani trochę nie żałuję, to ta sama firma co zrobiła VFR Poland, także produkt pewny i całkowicie zgodny z Twoim opisem sądząc po WPS.



Już zamawiam... Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czepster




Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STG

PostWysłany: Nie 19:45, 18 Lis 2007    Temat postu:

Ja miałem okazję testować i korzystać z kolejnego już produktu ze stajni Simdesing. Mowa o Tatra Photo Scenery i jestem bardzo zadowolony z tego Add-on'a. Odwzorowanie szczytów, dolin, szlaków, potoków jest perfekcyjna.Bardzo realistycznie to wygląda nawet na niewielkich wys. pomimio 4.8m na pix.(W FSX jest jescze lepiej bo 2,4m/pix) i mesh19m.Oczywiście tekstury całoroczne wraz z nocnymi, robią z tego Add-on'a bardzo dobrą pozycję dla miłosników lotów nad Tatrami.
Jeśli chodzi o VFR Poland, też zastanawiałem sie nad kupnem tego dodatku i miałem mieszane uczucia....no ale Lotny rozwiał wszelkie wątpliwości i wiem o jaki nowy dodatek mój FS2004 zostanie rozszerzony Wesoly

Pozdrawiam Czepster Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Barthez
Administrator



Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Nie 20:54, 18 Lis 2007    Temat postu:

Wspaniała recka Marcin. Co do scenerii... moim zdaniem jest brzydka - taki lekko podrasowany Tile Proxy. I nisko sobie raczej nie polatamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Nie 22:03, 18 Lis 2007    Temat postu:


Cytat:
Co do scenerii... moim zdaniem jest brzydka - taki lekko podrasowany Tile Proxy. I nisko sobie raczej nie polatamy...


Ja wiem czy brzydka, mi od pewnego czasu bardzo przypadła do gustu ta sceneria. Z niskim lataniem już dałem sobie spokój, wole oglądać realny krajobraz z mniejszej wysokości, niż latać nisko nad szarym i przypadkowym światem microsoftu, który nie wygląda najlepiej w zestawieniu z foto scenerią.

Podejrzewam że wiele osób ma podobne myślenie, po prostu nie mogą się przekonać do troszkę innego latania.... do czasu aż spróbują.


Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Pią 18:44, 22 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0wojtas01




Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPBP

PostWysłany: Wto 23:23, 20 Lis 2007    Temat postu:

To ja poprosze kilka zdjec tyle,że z wysokosci do 3000ft,chce wiedziec czy to przeżyje: [link widoczny dla zalogowanych] ?

Ostatnio zmieniony przez 0wojtas01 dnia Śro 15:36, 02 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Śro 0:53, 21 Lis 2007    Temat postu:


0wojtas01 napisał:
To ja poprosze kilka zdjec tyle,że z wysokosci do 3000ft,chce wiedziec czy to przeżyje?


Przejrzyj strone [link widoczny dla zalogowanych] i tam znajdziesz recenzje z takimi screenami, zresztą wyrażnie napisalem że poniżej 3000 Ft nie ma co latać (to nie dotyczy tylko VFR Poland, tak jest w 90% foto scenerii), a ciekawe widoki zaczynają się od 4000 FT.


Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Wto 21:37, 11 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek-Pilot




Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPIN

PostWysłany: Czw 0:15, 22 Lis 2007    Temat postu:

Witam,

Dziś dostałem VFR Poland, zainstalowałem (Trwało to dokładnie 3 godziny.) Leciałem VFR z Inowrocławia do Torunia na wysokości 4000 stóp. Gdy byłem jeszcze na ziemii wiedziałem, że dodatek działa, ponieważ zobaczyłem całkiem puste 'pole' (Żadnych drzew, domów...) Niestety to mnie bardzo zmartwiło, bo sceneria z ziemii wygląda koszmarnie. Mam teraz do Was takie pytanie, jak już tutaj taki temat o tej scenerii powstał to nie chciałem zakładać drugiego (jeśli trzeba, proszę o przeniesienie.).
Czy istnieje autogen do tego dodatku? może ktoś już stworzył kompatybilny z VFR Poland? Wiadomo, że nie chcę żeby drzewo stało na środku drogi, a domy na polach czy torach kolejowych Mruga. Szukałem w google, niestety na ten temat nic nie wyszukałem, jedynie posty na forum aztec z 2005r. że ktoś próbował robić. Być może skończył, wie ktoś coś o tym?

Moja ocena tego dodatku to (na razie) 5/10, ze względu na brak autogenu i kiepską jakość terenu (Warsaw photo Scenery jest dokładniejsza.), nie można również odróżnić gdzie są drogi i tory. Biorę też pod uwagę ograniczenia FS9, w FSX ten dodatek będzie wyglądał pewnie lepiej.
Nie żałuję zakupu ponieważ za niecały miesiąc będę miał nowy komputer i FSX, także i pewnie jakość będzie kilka razy lepsza, tylko ten autogen... Smutny

Pozdrawiam, Przemek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andi
Gość






PostWysłany: Sob 12:04, 24 Lis 2007    Temat postu:

Sądzę Przemku że nie prędko doczekamy się autogenu do VFR Poland, tak jak nie doczekamy następnych części Polski. Jest jak sądzę nadzieja(a raczej pewnośc obserwując postęp technologiczny), że zajmie sie tym Ktoś inny.
Powrót do góry
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Sob 23:12, 24 Lis 2007    Temat postu:


Cytat:
Gdy byłem jeszcze na ziemii wiedziałem, że dodatek działa, ponieważ zobaczyłem całkiem puste 'pole' (Żadnych drzew, domów...) Niestety to mnie bardzo zmartwiło, bo sceneria z ziemii wygląda koszmarnie.


Pisałem o tym w opisie.



Cytat:
Czy istnieje autogen do tego dodatku?

Na chwile obecną tylko VFR Poland 3D Landmarks.



Cytat:
Biorę też pod uwagę ograniczenia FS9, w FSX ten dodatek będzie wyglądał pewnie lepiej.

Sceneria była zrobiona w rozdzielczości 4.8 m/pixel i wątpię żeby możliwości FSX w tej kwestii były wykorzystane w VFR Poland.


Cytat:
Warsaw photo Scenery jest dokładniejsza

obie są w tej samej rozdzielczości, ale wierze na słowo, bo tej scenerii nie posiadam.


Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Pią 18:47, 22 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Screenshots & Movies Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin