Forum  Strona Główna



 

Rozterki nowicjusza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Sekcja szybowcowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mivo
Gość






PostWysłany: Pon 21:06, 03 Mar 2008    Temat postu: Rozterki nowicjusza

Witam!
Od pewnego czasu chodzi mi po glowie zrobienie licencji pilota szybowcowego. Mieszkam nieopodal Aeroklubu Podhalanskiego i to wlasnie tam skierowalbym swoje pierwsze lotnicze kroki. Jak na razie nigdy nie latalem szybowcem, wiec za nim wyloze pieniadze za kurs bede musial oczywiscie zrobic sobie lot krajoznawczy i sprawdzic czy szybowce to faktycznie cos dla mnie. Jako, ze jestescie tutaj wszyscy doswiadczonymi lotnikami, mam do Was kilka pytan.


1. " Następnie wykonuje się loty doszkalające: w doskonaleniu lądowania,
lotach termicznych, przelotach łącznie wymagane jest min 35 godz lotu by uzyskać skierowanie na egzaminy państwowe teoretyczne" - wyczytalem na jednej ze stron. Jak to zazwyczaj jest - czy loty te sa dodatkowo platne czy tez obejmuje je cena szkolenia?

2. "Po pozytywnym zaliczeniu egzaminu uczeń-pilot otrzymuje licencję pilota szybowcowego PL(G)." Rozumiem wiec, ze bez zdania tego panstwowego egzaminu w Warszawie nie bede mogl latac samotnie np. wynajmujac szybowiec z aeroklubu? Czy egzamin teoretyczny zawsze zdawany jest w stolicy? Czy panstwowy egzamin praktyczny mozna zdawac w swoim aeroklubie Jakie sa koszty tych egzaminow?

3. Czy, aby moc latac samemu wypozyczajac sprzet z aeroklubu musze miec licencje pilota (zdany egzamin panstwowy) czy wystarczy samo wyszkolenie III stopnia?

4. Z tego co wyczytalem w Internecie wynika, ze sa dosc duze wymagania, jesli chce sie podejsc do egzaminu panstwowego tzn. oprocz wspomnianych przez Pana 35 godzin lotu: przelot na odleglosc min. 50 km, przewyzszenie 1000m itd. Jak wiele czasu na ogol to zajmuje, po jakim okresie od szkolenia uczniowie na ogol podchodza do egzaminu panstwowego? Bo troche sie boje, ze skonczy sie w moim przypadku (chocby ze wzgledow finansowych) na zrobieniu zwyklego kursu do III stopnia wyszkolenia szybowcowego, co w zasadzie nic nie daje jezeli chodzi o mozliwosci latania.

Byc moze pytania wydadza sie wam nieco smieszne, ale jako zupelny nowicjusz jestem usprawiedliwiony. Juz czesciowo orientowalem sie w tych sprawach w Aeroklubie Podhalanskim, ale chcialbym jeszcze zasiegnac jezyka u Was. Kurs w ww. Aeroklubie kosztuje 4000 zl. Ciekaw jestem z jakimi kosztami w sumie trzeba sie liczyc aby moc juz samotnie, bez niczyjej opieki latac wypozyczajac sprzet i jak wiele czasu to pochalania. Bylbym takze wdzieczny za opisanie przebiegu egzaminu panstwowego. W ogole prosze Was o wszelkie uwagi, sugestie dot. kursow i rady dla zoltodziobow Wesoly

W razie czego namiary na mnie to: [link widoczny dla zalogowanych] lub GG: 3184359
Z gory dziekuje Wam za odpowiedzi Wesoly
Powrót do góry
Kube




Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:31, 03 Mar 2008    Temat postu:

no to ja tyle powiem:
Jest to szkolenie podstawowe -pozwala latać Ci tylko na kręgu. Jak napisałeś musisz zrobić jeszcze inne loty na celność lądowania termikę i inne.
Nie mając licencje oczywiście możesz latać ale pod okiem instruktora.
Jak będziesz miał pieniądze i chęci wyszkolenie do PL(G) zajmie Ci sezon.
Mam nadzieje, że zobaczymy się na EPNL
Pozdrawiam
Kuba


Ostatnio zmieniony przez Kube dnia Pon 21:32, 03 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 22:27, 03 Mar 2008    Temat postu:

Dzieki za odpowiedz, Kube.


Kube napisał:
no to ja tyle powiem:
Jest to szkolenie podstawowe -pozwala latać Ci tylko na kręgu.

Coz to oznacza? Lot po okregu nad lotniskiem?


Kube napisał:
Mam nadzieje, że zobaczymy się na EPNL


Rozumiem wiec ze tez robiles szkolenie a Aeroklubie Podhalanskim, tak? Jak oceniasz jakosc szkolenia?

Masz juz moze licencje pilota? Jesli tak, to ile czasu trzeba poswiecic na jej zrobienie i z jakim calkowitym kosztem musze sie liczyc chcac taka licencje kiedys miec? Bo dochodza przezciez owe "loty doszkalajace" + odpowiednai ilosc wylatanych godzin + przelot 50 km + przewyzszenie 1000 m

Tak sobie mysle... latanie fajna sprawa, ale na dluzsza mete, czlowiek wolalby samemu, a nie z instruktorem. Bo to i taniej i na pewno przyjemniej. A co do latania z instruktorem, to jak wyglada ta sprawa w Lososinie: czy w sezonie mozna na ogol zlapac jakiegos na lotnisku i polatac z nim? Jaki jest sredni koszt takiego lotu w EPNL?
Powrót do góry
CHESTER




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPLR

PostWysłany: Pon 22:57, 03 Mar 2008    Temat postu:

Po pierwsze to nie jest miejsce na taki temat tylko jest do tego przeznaczony dział prawdziwe lotnictwo ale to już działka moderatorów. Po drugie Kube odpowiedzial na pytania Twoje, a i tak znowu pytasz o to samo. Po trzecie wszystko to można znaleźć w przez google na stronach aeroklubów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 23:03, 03 Mar 2008    Temat postu:

CHESTER, faktycznie to nieodpowiedni dzial, sorry za pomylke.
W drugim poscie powtorzylem jedynie pytania na ktore Kube nie odpowiedzial. Oczywiscie, ze szukalem odpowiedzi na nie samodzielnie, na stronach roznych aeroklubow, ale - uwierz mi - znalezc nie moglem. Stad moja prosba po pomoc i podzielenie sie Wasza wiedza.
Powrót do góry
CHESTER




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPLR

PostWysłany: Pon 23:50, 03 Mar 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

zobacz to nie takie trudne, chcesz być pilotem to troszke więcej samodzielności. wejdź chociaż by na [link widoczny dla zalogowanych] tam masz w skrocie o szkoleniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 0:26, 04 Mar 2008    Temat postu:

Dzieki CHESTER. Przegladalem juz stronke Aeroklubu Lubelskiego. Caly czas nurtuje mnie jednak kwestia kosztow i czasu potrzebnego na zrobienie licencji pilota szybowcowego. Zaczynajac zupelnie od zera. Wiesz moze jak to mniej wiecej wyglada?
Powrót do góry
CHESTER




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPLR

PostWysłany: Wto 10:50, 04 Mar 2008    Temat postu:

A jak ja bym się Ciebie spytał ile czasu potrzeba na zrobienie prawa jazdy to co byś powiedział? W kazdej szkole jest inaczej z terminami wykladów i jazd no i do tego zależy jak dysponujesz wolnym czasem. A jak nie zdasz egzaminu w WORD to przeciez wracasz na jazdy i znowu to sie wydluża wszystko. Na kursie szybowcoym jest tak samo, wszystko zależy od tego jak jesteś zdolny, ile masz wolnego czasu i od pogody. Im bedziesz robił kurs dłużej tym wiecej zaplacisz. Kurs podstawowy to około 3000 zł (głownie latasz po kręgu) ale po nim nie robi sie egzaminu na licencje pilota szybowcowego. Aby przystąpić do egzaminu musisz spełnić kilka warunków jak np.: przelot po trójkącie (nie wiem jaki to dystans), przewyższenie chyba 1000 m i chyba jeszcze coś ale nie wiem i nie chce mi sie szukać tego za Ciebie. Ogólnie spełnić te wszystkie warunki do przystąpienia do egzaminu wątpie, że w jeden sezon Ci się uda. Weź pod uwage jeszcze ile osób chce latać też aeroklubowymi szybowcami. Moja znajoma kiedyś na kursie dziennie w powietrzu spędzała jakieś 10 minut w szybowcu bo było mało szybowców i dużo chętnych na loty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kube




Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:45, 04 Mar 2008    Temat postu:

Nie, ale trochę latałem w APh i mam nadzieję, że w końcu w tym roku zrobie;] Co do zrobienia wszystkich szkoleń to jeśli cały czas będziesz na lotnisku i będziesz miał pieniądze na wszystko to uda Ci się. Na lotnisku na pewno będzie jakiś instruktor który z tobą polata co do ceny tj. na stronie aeroklubu cena holu i wypożyczenia szybowca. Za hol Policz sobie do 10 minut i już masz cenę

Ostatnio zmieniony przez Kube dnia Wto 14:50, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekB.




Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolbuszowa

PostWysłany: Wto 17:07, 04 Mar 2008    Temat postu:


Kube napisał:
Za hol Policz sobie do 10 minut i już masz cenę


Chyba cena holu zależy od wysokości na jaką ma nas "wyholować".. Aaaaaale nie wiem na 100%Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CHESTER




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPLR

PostWysłany: Wto 17:12, 04 Mar 2008    Temat postu:


KrzysiekB. napisał:

Kube napisał:
Za hol Policz sobie do 10 minut i już masz cenę


Chyba cena holu zależy od wysokości na jaką ma nas "wyholować".. Aaaaaale nie wiem na 100%Wesoly


Tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kube




Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:15, 04 Mar 2008    Temat postu:

tak, ale jak mówiłem 10minut holu tj dużo żeby wyjść na odpowiednią wysokość żeby pohulać co najmniej godzinę jak są warunki

Ostatnio zmieniony przez Kube dnia Wto 17:18, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XLI003




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Śro 0:50, 05 Mar 2008    Temat postu:

Ehh, pomóżcie Chłopakowi, to przyszły pilot.

Słuchaj, jest tak:

po pierwsze nie ma już klas szybowcowych, czyli IIIkl albo B-klasy jak to było jeszcze do 2004r. A jak już się używa tego pojęcia to tzeba rozróżniać, że IIIkl to BYŁA jak się zrobiło szkolenie za samolotem a za wyciągarką to nie była IIIkl tylko B-klasa.

Szkolenie tam jest chyba za samolotem tak za 4000zł? Za wyciągarką w Mielcu zrobisz za 2000zł, jeżeli chcą 4000zł za windę to przesada, ale chyba mówisz o szkoleniu na holu za samolotem.

Po ukończeniu tzw "podstawówki" masz na koncie 10 lotów samodzielnych kończących szkolenie po kręgu nadlotniskowym - na tym polega całe owo szkolenie. Dalej musisz się zapisać do aeroklubu i obowiązują Cię ceny członkowskie za hol, start za windą, czy godzinę lotu szybowca - tak Cię będą rozliczać, ile nalatasz tyle zapłacisz.

Aby poczuć się wolny musisz zrobić takie ZADANIE z programu szkolenia składające się z poszczególnych ĆWICZEŃ i nazywające się - doskonalenie techniki lądowania i przystosowanie do lotów termicznych i żaglowych. Następnie zadanie LOTY TERMICZNE i dopiero wtedy będziesz mógł samotnie szaleć w przestrzeni i spełniać warunki do srebrnej odznaki szybowcowej. Zjmie Ci to kilkanaście godzin lotu - zależnie od Ciebie i Twoich postępów, oczywiście minimalne ilości godzin wyznacza program szkolenia szybowcowego Aeroklubu Polskiego z 2004r.

Nie da się więc określić ile kosztuje zrobienie licencji - bo różnie to bywa.

Poza tym, do licencji nie masz się co tak spieszyć, bo więcej będziesz miał z niej strat niż zysków.

Już na "podstawówce" wykonujesz 10 samodzielnych lotów, więc latac samodzielnie możesz pod warunkiem, ze będziesz pod nadzorem instruktora na ziemii - a on zawsze praktycznie jest.

Do licencji musisz mieć 35h nalotu, przelot 50km (może być z instruktorem) i pierwsze 2 ćwiczenia z akrobacji podstawowej (samodzielne korkociągi i przeciągnięcia statyczne i dynamiczne)

Najtaniej jest latać za wyciągarką - jakieś 10zł za start i to daje 300-400m wysokości, przy dobrych wiatrach i długości startu można uzyskać 500m, mój rekord przy 2km liny i wietrze na dobrej windzie to 700m!

Osobiście mam 90h na szybowcach i nie mam jeszcze licencji (no turystyczną mam ale nie szybowcową). Latam sam, ewentualnie z instruktorem, pasażerów nie mogę brać bo nie mam licencji, a nawet jak bym miał to nie zawsze mozna. Wylaszowałem 6 szybowców, mam srebrną odznakę szybowcową, mogę latać na przeloty, najdłuższy lot 5,5h. Mam hol i uprawnienia na wyciągarkę i na wyciągarkowego. Osobiście większość lotów wykonałem za windą ze względu na cenę. I powiem Ci, że do tej pory tylko 3 razy nie udało mi się załapać po starcie z wyciągarki na termikę - nie chwalę się, tylko pokazuję możliwości.

Egzaminy w ULCu to testy wyboru z poszczególnych przedmiotów, musisz to zdawać tam w Warszawie. Egzamin państowy ustawiają Ci w ULC z porozumieniu z Tobą i egzaminatorem - jak dobrze pójdzie to możesz zdawać egzamin u siebie w klubie.

Jak chcesz to moje gg 9076130 zapraszam.

Pozdrawiam - Tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mivo




Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czchów/Kraków

PostWysłany: Czw 2:17, 06 Mar 2008    Temat postu:

Kube, Chester, a przede wszystkim XLI003 - wielkie dzieki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Sekcja szybowcowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin