Forum  Strona Główna



 

Cięgno Mixture w Cessnie 182

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaceks




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 8:05, 10 Wrz 2006    Temat postu: Cięgno Mixture w Cessnie 182

Jak go używać?

Pozdrawiam,
jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0wojtas01




Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPBP

PostWysłany: Nie 12:19, 10 Wrz 2006    Temat postu:

mieszanka paliwa z powietrzem,regulowac proporcjonalnie co do wysokości na której się znajdujecie biorąc pod uwagę fakt,iż wraz ze wzrostem wysokości powietrze staje się rzadsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaceks




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 16:28, 10 Wrz 2006    Temat postu:


0wojtas01 napisał:
mieszanka paliwa z powietrzem,regulowac proporcjonalnie co do wysokości na której się znajdujecie biorąc pod uwagę fakt,iż wraz ze wzrostem wysokości powietrze staje się rzadsze


czyli im wyżej się znajduujemy, tym więcej trzeba dodać? Niepewny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0wojtas01




Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPBP

PostWysłany: Nie 21:24, 10 Wrz 2006    Temat postu:

więcej powietrza...cięgno na mniejsze procenty jak dobrze pamiętam osobiście nie schodze poniżej 50%
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor M




Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPGD

PostWysłany: Pon 16:43, 11 Wrz 2006    Temat postu:

Najprościej mówiąć to jest tak: im wyżej tym powietrze rzadsze, a wiec mieszanka musi być uboższa w paliwo, żeby się efektywnie w silniku spalała. Stąd np. lecąc Cessną pow. 5000 ft warto odrobinę zredukować "Mixture". Wtedy samolot będzie "chętniej" leciał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaceks




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 17:38, 11 Wrz 2006    Temat postu:

teraz juz rozumiem Padam
Dzięki Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XLI003
Gość






PostWysłany: Pon 23:42, 05 Lis 2007    Temat postu:

Żeby silnik pracował odpowiednio musi mieć odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną. Stosunek paliwa i tlenu w mieszance powinien być stały i określony.

W miarę wzrostu wysokości maleje ciśnienie cząstkowe tlenu, więc mieszanka staje się bogatsza, bo paliwa jest co prawda tyle samo, ale tlenu mniej..

Mieszankę reguluje się powyżej 3000ft altitude.

Są dwie techniki:

1. Na obrotomierz.

Załóżmy, że lecimy na wysokości 5000ft, trzeba zubożyć mieszankę, bo obroty nam spadają. Zaczynamy powoli kręcić czerwonym cięgnem mieszanki (zwanym poprawką wysokości) celem zubożenia jej, czyli podania mniejszej ilości paliwa. Obroty zaczną wzrastać o jakieś 100-200RPM, w końcu osiągną maksimum, po czym zaczną spadać przy dalszym zubożaniu. W tym momencie należy przestać zubażać, wrócić do momentu, gdzie obroty były maksymalne i dla bezpieczeństwa wzbogacić o jeden obrót.
Należy uważać, sam spotkałem się z przypadkiem kolegi, któremu silnik na Cessnie 152 zatrzymał się w powietrzu, bo za bardzo zubożył!! Na szczęście zdążył uruchomić ponownie jeszcze w powietrzu.
Pamiętajcie, żeby podczas zniżania wzbogacać mieszankę, chyba nikt nie chce, żeby silnik przestał pracować.

2. Metoda na EGT.

Jeżeli mamy na wyposażeniu wskaźnik temperatury gazów wylotowych, to regulacja jest jeszcze prostsza i dokładniejsza. Zubożając patrzymy na EGT - wskazania zaczną rosnąć. Gdy osiągną maksimum, przestajemy zubażać.

Sprawdźcie na FSie - działa!!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin