Forum  Strona Główna



 

O czym trzeba pamietać przy lataniu w grupie ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mick




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: JAB

PostWysłany: Sob 20:47, 09 Cze 2007    Temat postu: O czym trzeba pamietać przy lataniu w grupie ?

Nie pamiętam tych zasad, mógłby mi ktoś je przypomnieć?
Chodzi mi o te zasady, którymi należy się kierować przy wspólnych przelotach w sieci Vatsim/Ivao.

Jak się składa plany lotów, ustawia transponder (Stand By/mode C).
Może jakiś krótko poradnik Hyhy
Byłbym bardzo wdzięczny Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Barthez
Administrator



Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Sob 21:12, 09 Cze 2007    Temat postu:

Grupowy utrzymuje łączność z ATC i tylko on ma aktywny transponder. W planie lotu wpisywana jest ilość samolotów podporządkowanych i ich callsigny (w remarks'ach)
Tak jest na IVAO, jak na vatsimie, nie wiem, ale raczej podobnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mick




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: JAB

PostWysłany: Sob 21:43, 09 Cze 2007    Temat postu:

Skoro jeden jest odpowiedzialny za komunikację z ATC, to jak wygląda start i lądowanie w takim układzie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janek
Administrator



Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:50, 10 Cze 2007    Temat postu:

i Lider grupy zgłaszając się do kontrolera mówi np. "SPABC + 3" - oczywiście jeżeli akurat lecą za nim trzy samoloty Wesoly
Start i lądowanie robi się raczej oddzielnie, głównie ze względów bezpieczeństwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mick




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: JAB

PostWysłany: Nie 16:31, 10 Cze 2007    Temat postu:

Czyli Warszawa info komunikuje się z jednym, natomiast APP danego lotniska już rozróżnia wszysrkich uczestników lotu i każdy ląduje z jej pomocą, podobnie jest ze startem, dobrze to rozumiem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janek
Administrator



Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:03, 10 Cze 2007    Temat postu:

A dlaczego APP? Co oni kruca Cie wektorować mają? Mruga Powiedzmy, że dolatujemy do jakiegoś ustalonego lub i nie Wesoly Tam ktos rozpoczyna 'podejscie koncowe' a reszta czeka. Teoretycznie można też lądować i startować w szyku, ale tylko na lotniskach niekontrolowanych, choć ja się z tym nie spotkalem w lotnictwie cywilnym. Do startu podobnie, startujecie w odstepach np. 30 sekund i po starcie sie zlaczacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mick




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: JAB

PostWysłany: Nie 17:47, 10 Cze 2007    Temat postu:

Raczej chodziło mi o kolejkę do lądowania
Dzięki.

Ma ktoś jeszcze jakieś zasady co do takiego latania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CHESTER




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPLR

PostWysłany: Sob 19:30, 21 Lip 2007    Temat postu:

10 Przykazań lotów grupowych Wesoly

1. Przy starcie odległości między samolotami nie powinny być mniejsze niż 30m.
2. Prowadzący ustawia się na wysokości litery "T".
3. Prowadzeni muszą zgłosić swoją gotowość do startu prowadzącemu.
4. Po zgłoszeniu gotowośći prowadzeni zobowiązani są do skupienia swojej uwagi na samolocie prowadzącego.
5. Prowadzący wykonuje normalny start, a prowadzeni startują jednocześnie z nim, cały czas obserwując jego samolot.
6. Podczas startu pojedynczo, następny startuje ten, który będzie dochodził od strony zewnętrznej (w zależności od zakrętu) do prowadzącego. Pozostałe samoloty startują, gdy od ziemi oderwie się poprzedni samolot.
7. Zbiórke zaleca się przeprowadzić na prostej metodą pościgu, przy prędkości prowadzącego +/- 160 km/h (przed lotem prędkość należy ustalić). Na wznoszeniu nie zaleca się wykonywać przewyższenia nad samolotem prowadzącego.
8. W czasie zbiórki i podczas lotu w grupie wszelkie odchylenia należy usuwać niewielkimi płynnymi ruchami dźwigni gazu; odchylenia od nakazanego odstepu poprawiać za pomocą wychylenia pedałów.
9. Zakręt w czasie lotu grupowego należy wykonywać na wysokości nie mniejszej niż 100m. Wszystkie ewolucje i zmiany ugrupowania wykonuje się na komende prowadzącego. Zmiany ugrupowania wykonuje się w czasie lotu poziomego.
10. Przed lądowaniem należy przyjąć ugrupowanie schody, zawsze zewnętrznie w odniesieniu do kręgu nadlotniskowego. Lądowanie powinno się wykonywać pojedyńczo. Odległość po usłyszeniu komendy "Lądować pojedyńczo" prowadzeni powinni zwiększyć do 800 m, a odstępy do co najmniej 50m.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin