Forum  Strona Główna



 

VFR na Vatsim

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> VATSIM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiX




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 22:05, 29 Wrz 2006    Temat postu: VFR na Vatsim

Witam!

A propo sobotniego przelotu tj. 30.09.06. mam dwa pytania :

1. Po pierwsze, czy wystarczy meldowanie przez eter jednego uczestnika przelotu?
2. Po drugie jak dobrze pogodzic TS'a z kontro?

Prosze panowie o zamieszczenie w miare możliwości kilku informacji na temat lotów VFR na Vatism Padam
Poprostu wazne rzeczy które wypada wiedziec przed, niz potem dowiadywac sie wszytkiego w trakcie przelotu Mruga

P.S.

Klasa G
Rodzaj lotu: ------
VFR Separacja: Nie zapewnia się
Służba: Informacja powietrzna
VMC min.: Vis. 8 km pow. 3050m n.p.m. i
Łączność: Nie wymaga się
Ogr. Prędkości: 250kt IAS poniżej 3050m.
Zezwolenie ATC: Nie wymaga się


Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vincenzo




Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Rzeszów

PostWysłany: Pią 23:50, 29 Wrz 2006    Temat postu:

ad.1 Jeżeli jest to przelot w grupie to tylko prowadzący (lider) nawiązuje łączność i tylko on ma włączony transponder.

ad.2 Nie gadasz przez TS jak kontro coś do Ciebie mówi. Programy takie jak Squawkbox czy FsInn mają swoich klientów do rozmów głosowych.

A tu masz zasady wykonywania lotów w vFIR Warszawa: (trochę się różnią od reala)
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janek
Administrator



Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:46, 30 Wrz 2006    Temat postu:

Garsc zasad:
Jako wysokosc wpisujemy:
VFR00
Gdzie 00 = wysokosc w metrach nad poziomem terenu w dziesiatkach.
np. VFR50 = 500m nad terenem
Mozna tez wpisac samo VFR.
Plan lotu:
Wpisujemy nazwy miejscowosci, mozna je poprzedzic dokladnymi wspolrzednymi, ale nie jest to konieczne
Predkosc: Wpisujemy predkosc TAS samolotu
Mozna uzywac TS do rozmow albo Wbudowanego klienta w FSINN.
Loty rzecz jasna wykonujemy poki co z daylight.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sopa




Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)

PostWysłany: Nie 12:25, 08 Paź 2006    Temat postu:

Janku nie zgadzam się z Tobą co do podawania wysokości jako VFR00 - szczerze mówiąc, nigdy nie spotkałem się z takim zapisem na vatsim i nie wiem skąd masz taką informacje.
Powszechnie praktykowane jest wpisywanie max wysokosci na jakiej mozemy sie w czasie przelotu znalesc (np. 3000 stóp) i powyżej zapuszczać się nie powinniśmy (tzn utrzymujemy DO 3000ft, nie wyżej).
Jeśli chodzi o resztę to zgadzam się w 100%.

Pozdrawiam,
Sopa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janek
Administrator



Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:59, 09 Paź 2006    Temat postu:

Sopa, wysokosc jako >VFRXXX< wpisuje sie w realu, wiec nie widze przeciwskazan zeby tak pisac na vatsim.
Oczywiscie ze mozemy leciec nizej niz zapisana w planie wysokosc, byle nie wyzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sopa




Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)

PostWysłany: Pon 20:35, 09 Paź 2006    Temat postu:

Ok, ale osobiście nie spotkałem się jeszcze, aby ktokolwiek wpisywał to własnie w taki sposób - w realu owszem, ale na vatsim nie. Z resztą to nie jedyna rzecz w której V. odbiega od reala.

Pozdrawiam,
Sopa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ninor77




Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:31, 22 Lis 2006    Temat postu:

heaj - a czy moze ktos opisac jak latac VFR na VATSIM albo IVAO? - co podawac kontrolerowi itd...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MatiX




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 18:19, 23 Lis 2006    Temat postu:


Cytat:
a czy moze ktos opisac jak latac VFR na VATSIM albo IVAO? - co podawac kontrolerowi itd...?


Mógłbyś więźlej sprecyzować czym dokładnie jesteś zainteresowany Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ninor77




Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:02, 24 Lis 2006    Temat postu:

ok - znaczy tak - normalnie latajac na VATSIM czy IVAO podaje się plan lotu, słucha poleceń kontrolera, trzeba znać wszystkie procedury itd - jakjest wprzypadku VFR gdzie lata sie ze stoperemi na punkty orientacyjne - jak ulozyc wtedy plan lotu (kiedy to sie on zmienia podczas lotu czasem) itd. Nawet nie wiemjak sie zabrac do latania VFR online
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MatiX




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 20:58, 24 Lis 2006    Temat postu:

W całej przestrzeni EPWW FIR wymagane jest pozostawanie w łączności radiowej
z odpowiednią służbą kontroli ruchu lotniczego. Dopuszcza się zmianę częstotliwości na UNICOM dla
manewrów startu i lądowania na lotniskach niekontrolowanych.
Dla lotów poniżej TMA EPWA o pionowych granicach od 1800 do 3500 ft priorytet nasłuchu jest
następujący (w zależności od zalogowanych kontrolerów, uszeregowany malejąco) : EPWA_TWR ->
EPWA_APP -> EPWW_CTR.

[list=]normalnie latajac na VATSIM czy IVAO podaje się plan lotu, słucha poleceń kontrolera, trzeba znać wszystkie procedury itd - jakjest wprzypadku VFR gdzie lata sie ze stoperemi na punkty orientacyjne - jak ulozyc wtedy plan lotu[/list]

Zgoda na lot VFR zawiera: lotnisko docelowe, pas do odlotu (w przypadku lotniska kontrolowanego),
instrukcje po odlocie, instrukcje co do dalszej trasy lotu i co do ograniczeń wysokości lotu, kod transpondera.
Np:
SP-ABC, zezwalam na lot VFR na Pyrzowice planowaną trasą, utrzymujcie do 1000m nad terenem, po odlocie z pasa 07
wejdźcie na lewą pozycję z wiatrem i zgłoście, transponder 7000


P.S.
Zasady dotyczący latania VFR na Vatsim opisane są na [link widoczny dla zalogowanych]



Przykladowy plan lotu w/g zasad VFR oczywiście:
SP-XXX T/YK52/F 4000
EPKK - EPKT 030
DELTA UNIFORM ROMEO BRAVO HOTEL TANGO CHARLIE WHISKEY

>(callsign) (typ samolotu)
(lotnisko startu) (lotnisko docelowe) (FL030)
(ROUTE)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sopa




Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)

PostWysłany: Pią 22:25, 01 Gru 2006    Temat postu:

Polecam [link widoczny dla zalogowanych] <== Dział VFR
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> VATSIM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin