Forum  Strona Główna



 

Autopilot

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaceks




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 16:37, 01 Sie 2006    Temat postu: Autopilot

Mam mały problem z Cessną 172.
Zgodnie z poradnikiem ze szkoły latania by RedScorpion, lecę na wysokości 5500 stóp, w trybie autopilota.
Mój problem zaczyna się, gdy wyłączę tryb autopilota i przechodzę na sterowanie manualne- moja Cessna traci gwałtownie wyoskość, trudno jest ją z powrotem naprowadzić na dany kurs i pułap. Czasami tracę nawet kontrolę nad samolotem Smutny
W jaki sposób mogę temu zapobiegać? Co robić po wyłączeniu autopilota, gdy moja Cessna zaczyna nurkować?

Pozdrawiam,
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaekwit




Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 19:08, 01 Sie 2006    Temat postu:

Zdaje mnie się, że masz problem z ustawieniem trymera wysokości i manetki gazu. Musisz przećwiczyć wolny lot od startu do lądowania odpowiednio trymując samolot, oczywiście joyem sterujesz też góra dół. Przy starcie trymer ustawiasz na 0, później zaraz po starcie ustawiasz trymer do – ileś tam, ale w ten sposób aby samolot utrzymać w locie poziomym. Co do manetki gazu, to przy samym starcie dajesz 100%, wznoszenie od 1000 do 1500 i manetka na 80%. Powinieneś tak samolotem trymować, aby po puszczeniu joya utrzymywał poziom. Najlepiej przy szybkości 95 kias, wtedy przy dodaniu gazu idziesz do góry, a po zmniejszeniu opadał.
Druga sprawa. Dla czego po wyłączeniu autopilota samolot Tobie przepada? Być może ze zbyt małej szybkości. Na wysokości 5500 ft utrzymaj 80 – 70 kias. To jest duża wysokość jak dla C172, a jeśli duża wysokość to i mieszankę paliwa musisz zmniejszyć do 50-40%. Całkiem możliwe, że mała szybkość jest spowodowana zbyt bogatą mieszanką. To jest tak, im wyżej tym mniej powietrza i silnik zaczyna się dławić od zbyt dużej ilości paliwa przy zbyt małej ilości powietrza. Trzeba wyrównać te wartości.
Tak więc Jacku, pilnuj szybkości i nie tylko, bo jak widzisz, to zależności jest dość dużo.
Dodam na koniec, że i waga całkowita samolotu również ma znaczenie dla szybkości, a 50% paliwa w C172 starcza na ho ho i jeszcze dalej.

Pozdrawiam.

Przepraszam za zbyt chaotyczny opis, ale się spieszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin