Forum  Strona Główna



 

Czerpanie przyjemności z VFR

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaekwit




Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 12:53, 30 Lip 2006    Temat postu: Czerpanie przyjemności z VFR

Czym jest VFR? Lataniem wizualnym. Co innego IFR, gdzie latanie wykonujemy według przyrządów. Do lotów IFR potrzebne są latarnie takie jak VOR, NDB i stoper. Tu liczy się szybkość pokonania trasy, więc i duża wysokość i brak punktów, które można było by określić gołym okiem. Ale takim sposobem w górach sobie nie polatamy, chyba że nad górami. Takim sposobem nie wylądujesz w Nowym Targu czy nawet w Zamościu (EPZA-Mokre). Ale nie oto mnie chodzi, chcę pokazać jak czerpać przyjemność z lotów wizualnych. Odstawmy tu GPS na bok, niech nam służy jedynie jako pomoc przy zabłądzeniu, i to przy kompletnym braku orientacji. Potraktujmy VFR jako grę, trafię tam czy nie trafię. Dobrze skoryguje wizualne punkty nawigacyjne, plus czas odcinka, plus poprawki na wiatr czy nie. Aby było weselej, to w FS w porównaniu z mapą brakuje trochę rzeczy, a to rdza wyjadła nam tory kolejowe, albo ekolodzy w nocy wygryźli drogę. Co, nie ma gry w znalazł nie znalazł?
Co jest potrzebne do lotów VFR? Przede wszystkim mapa. Nie musi to być zaraz autentyczna mapa do lotów VFR, wystarczy mapa samochodowa. Oczywiście podniosą się głosy, że na tych mapach nie ma zaznaczonych małych lotnisk. Oczywiście, ale w FS przy wyborze lotniska np. EPZA, czy nazwy Mokry wyskakuje nam nazwa miasta Zamość. I odwrotnie, można szukać miasta a wyskoczą nam wszystkie potrzebne nam nazwy.
Co jeszcze. Linijka, która jest wytrasowana dokładnie do naszej mapy. Najlepiej, aby była wytrasowana z jednaj strony w milach, a z drugiej w kilometrach. Do tego kółko z podziałką na stopnie, jak ją zrobicie, to będziecie już wiedzieli jaki to niesamowicie przydatny przyrząd.
Do tego wszystkiego przydał by się stoper w samolocie, jeśli nie, to trzeba będzie zapisywać czas na kartce.
I o jednej rzeczy bym zapomniał, kalkulator do przeliczania czasu odcinka. Jak to robimy? Bardzo proste.

(długość odcinka podzielić przez szybkość) wynik pomnożyć przez 60

Przykład: 5 mil dzielone przez 100 KIAS = 0.05
0.05 razy 60 = 3 minuty

Nie będę teraz nikomu urządzał prania mózgu z obliczeń szybkości względem wysokości, kierunków i sile wiatru, i takie tam podobne bzdury.

Trafię tam, czy nie trafię.

P.S. Zapomniałem wspomnieć, iż dwa nieodzowne i super dokładne przyrządy zostały wykonane z najwyższej jakości tektury z pudła po butach.





Przepraszam za jakość, lepiej już nie będzie.
Na drugim zdjęciu po lewej stronie na dole jest lotnisko Nowy Targ, a na górze po prawej, w lewo od jeziora jest lotnisko Łososina Dolna (EPNL). Tak to wygląda na mapie VFR.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin