Forum  Strona Główna



 

VFR co i jak?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
XLI003




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pon 0:38, 12 Lis 2007    Temat postu:

Nie ma holdingów w lotach VFR, takich, jakie są w lotach IFR. Tu prędkości są małe, więc wystarczy robić kółka, czyli krążyć. Ważne jest, kiedy nad punktem oczekuje więcej niż jeden samolot, żeby krążyć w tym samym kierunku (najczęściej w lewo). Sam kiedyś miałem taką sytuację, gdzie lecąc do EPRZ napotkałem przylatującego 737-800 Ryanair, kontrolerka kazała mi oczekiwać w punkcie sierra. Punkt S to w Rzeszowie wysoki komin fabryki, a ja krążyłem dookoła niego poniżej jego wierzchołka, trzeba było uważać. Zaraz pojawił się drugi samolot, Socata TB-20 powyżej mnie krążąca w przeciwnym kierunku, zaraz zmieniła kierunek na taki jak mój (w lewo) i tak czekaliśmy 10 minut, aż Ryanair wyląduje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Art
Gość






PostWysłany: Pią 20:41, 11 Sty 2008    Temat postu:

Gdzie mozna znalesc materiały dotyczące VFR i IFR po polsku, bo jak narazie z tego co piszecie rozumiem 1/3Wesoly
Powrót do góry
Czepster




Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STG

PostWysłany: Pią 21:59, 11 Sty 2008    Temat postu:

Oczywiście np. na [link widoczny dla zalogowanych] ale i tutaj znajdziesz ciekawy dokument w pdf na temat lotów VFR : [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Czepster!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Barthez
Administrator



Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pią 22:45, 11 Sty 2008    Temat postu:


Art napisał:
Gdzie mozna znalesc materiały dotyczące VFR i IFR po polsku, bo jak narazie z tego co piszecie rozumiem 1/3Wesoly

Co nie wiesz, pytaj śmiało. Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Art
Gość






PostWysłany: Pią 23:57, 11 Sty 2008    Temat postu:

Hm:) wydaje mi sie że tego co nie wiem jest jednak duzo wiecej niz tego co wiem:)Narazie sie ucze. Za pomoca gps-u to nie problem ale jak mam leciec bez:) to sobie moge w kolko polatac:) Szczeze mowiac to bardzo zazdroszcze umietnosci jezeli chodzi o loty. Materialu do uczenia jest jednak baaaaardzo duzo. Ale jestem wytwaly:)pozdro
Powrót do góry
Art
Gość






PostWysłany: Sob 15:00, 12 Sty 2008    Temat postu:

ok.z tego co wyczytałem to do lotów VFR potrzebuje map z wyznaczonymi punktami. Ale skad je wziasc?
Powrót do góry
Doktor M




Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPGD

PostWysłany: Sob 15:31, 12 Sty 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

AD.2

Masz tam dla poszczególnych lotnisk mapy operacyjne do lotów z widzialnością (VFR). Na nich masz naniesione i opisane punkty. Co do znaczenia poszczególnych punktów - o tym masz w informacji tekstowej o lotnisku. Na końcu dokumentu masz zasady wykonywania lotów VFR.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Art
Gość






PostWysłany: Nie 1:43, 13 Sty 2008    Temat postu:

Dzieki bardzo
Powrót do góry
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Nie 12:49, 13 Sty 2008    Temat postu:

Najlepiej od razu zaopatrzyć się w konkretną [link widoczny dla zalogowanych] (cena 99 zł) jeśli planujesz latanie VFR.


Też miałem ją kupić, ale po reaktywacji VFR Poland korzystam obecnie tylko z mapy zawartej w tej scenerii ( klik )


Ostatecznie przyda się jakiś atlas drogowy, bo bez mapy nie ma VFR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vincenzo




Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Rzeszów

PostWysłany: Pon 11:12, 14 Sty 2008    Temat postu:

Dobra jest też zwykła mapa topograficzna w skali 1:500 000.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 12:58, 17 Sty 2008    Temat postu:

Atlas samochodowy też w zupełności wystarczy. Wystarczy trochę orientować się w terenie.
Powrót do góry
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Czw 13:20, 17 Sty 2008    Temat postu:


Cytat:
też w zupełności wystarczy


W zupełności może nie, nawet gdy naniesiemy podstawowe elementy przestrzeni powietrznej (CTR, TMA ATZ, MATZ, P, D , R, granice FIS). Dlatego warto zainwestować w tą prawdziwą mapę do VFR (choćby kosztem kolejnego dodatku do symulatora), daje większą frajdę z latania, a przy okazji człowiek zapoznaje się z wyznaczaniem trasy, "podziałem" nieba, i latanie bardziej "as real...".


Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Czw 13:24, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XLI003




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pią 1:01, 18 Sty 2008    Temat postu:

Jaki rejon Polski Was interesuje?

Ja używam map, których do tej pory używali piloci ZUA, mam arkusze pokrywające obszar całego kraju i kawałek Czech. To są mapy z lat 60 z aktualizacją na lata 70, struktura przestrzeni powietrznej diametralnie się zmieniła, zdążono wyciąć troszkę lasów i dobudować dróg i zbiorników wodnych.

Starsi instruktorzy uważają, że to najlepsze mapy, lepsze od nowych ICAO-wskich i Jeppesenowskich, które są w ofercie do kupienia. Mówię oczywiście o mapach 1:500000. Do tego dokupuję mapę 1:1000000 z aktualnym podziałem przestrzeni powietrznej, celem planowania tras, ale nawigację prowadzę latając turystycznie w rzeczywistości na tych właśnie starych mapach i jeszcze się nie pogubiłem. Mógłbym trochę poskanować, ktoś by się pobawił i to poskładał w jakimś programie graficznym, ale kiedy będę miał na to czas nie wiem..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Pią 12:55, 18 Sty 2008    Temat postu:

.
Cytat:
To są mapy z lat 60 z aktualizacją na lata 70, struktura przestrzeni powietrznej diametralnie się zmieniła, zdążono wyciąć troszkę lasów i dobudować dróg i zbiorników wodnych.


To nie są przypadkiem te mapy ?







4 arkusze na całą Polskę i kraje ościenne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XLI003




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pią 15:50, 18 Sty 2008    Temat postu:

Dokładnie te, widzę, że kolega mnie już wyręczył Mruga

Są dobre do nawigacji, bo w porównaniu z ICAOwskimi albo Jeppsenowskimi, mają oznaczone zabudowania miejscowości, a nie tylko "kropę".

Ja ich ciągle używam.
..no i sam jestem chętny do pobrania tych znakomitych skanów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Pią 16:02, 18 Sty 2008    Temat postu:

Postaram się załadować na rapidshare, to są 4 pliki po 28 MB.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Art
Gość






PostWysłany: Pią 17:14, 18 Sty 2008    Temat postu:

Mam jeszcze jedno pytanko Wesoly Jakie Adds on macie zainstalowane do fs9 albo jakie powilnno sie miec:) chodzi mi np o polske?
Powrót do góry
XLI003




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pią 17:32, 18 Sty 2008    Temat postu:

Polish Mesh, Polish Waters, Polish Roads + scenerie lotnisk i można latać VFR Wesoly no i active camera żeby latać z wirtualnego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Pią 18:21, 18 Sty 2008    Temat postu:

Scenerie: wszystkie ze strony pl-vacc (plus kilka aeroklubowych z avsim.com)+ drogi i rzeki dla PL+ VFR Poland (chociaż po instalce "vfr poland" przydatne są tylko rzeki, które obejmują liczne jeziora, a których brak w gołym FS).

Samoloty: Cessna 150 (absolutnie numer 1, poszukasz na forum i znajdziesz), AN-2 Xomera (z miłości;), Dromader.

Active Camera do rozglądania po VC, i koniecznie jakiś zestaw tekstur: Flight1 "Ground Environment (płatne), i Real Environment Pro (darmowe).


Przejrzyj forum bo wszystko już było tłumaczone.


Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Pią 18:26, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czepster




Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STG

PostWysłany: Pią 19:27, 18 Sty 2008    Temat postu:

...ja dodam jeszcze jeśli lubisz śmigłowce to absolutnie polecam NEMETH DESIGNS - MIL MI-2....ma super VC i przyjemnie się nim lata Mruga

Pozdraiwam Czepster Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kube




Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:28, 18 Sty 2008    Temat postu:

A ja polecam zlina 142 od CVA design. Świetny samolot!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profit




Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPPO

PostWysłany: Sob 14:59, 19 Sty 2008    Temat postu:

Lotny, czekamy niecierpliwie na te obiecane mapki. Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kube




Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:10, 19 Sty 2008    Temat postu:

a ja na allegro znalazłem coś podobnego: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin