Forum  Strona Główna



 

Wysokość lotu VFR
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
XLI003




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Śro 17:38, 05 Mar 2008    Temat postu:


Cytat:
Ot taki kolejny niuans miedzy virtual i real.


Lotny, masz rację - tym się różnimy. Zastanówmy się co ma na celu symulacja - maksymalne zbliżenie procedur do realnych - i tak to traktuję, wtedy ma to sens i można coś z tego wynieść.


Cytat:
bo mu mgła weszła na lotnisko


Prosta do lądowania to jakaś góra minuta czasu, nie możliwe żeby w tym czasie nagle pojawiła sie mgła. Czyli mgła już musiała być wcześniej. Po drugie nie mógł ten człowiek podchodzić do lądowania nie widząc ziemii, powinien wykonać odejście na zapasowe jeżeli takowa sytuacja by zaistniała. Zabronione jest wlatywanie w mgłę, tym bardziej lądowanie. A pomysł podpierania się wskazaniem wysokościomierza jako odległością od ziemii i wykonywanie w takich warunkach lądowania to czysta głupota i łamanie procedur pisanych krwią lotników - krew za krew ...takie życie, nie ma żartów w lataniu. Jak ktoś zamiast w głowie ma wszystko w dupie (przepraszam za sformułowanie) to tak się to kończy..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotny




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się biorą dzieci :)

PostWysłany: Śro 18:02, 05 Mar 2008    Temat postu:


Cytat:
Zastanówmy się co ma na celu symulacja - maksymalne zbliżenie procedur do realnych - i tak to traktuję, wtedy ma to sens i można coś z tego wynieść.


Po prostu nawyk z FS który w realu pewnie nie występuje. Zanim zaczniemy do siebie strzelać musimy rozróżnić o którym świecie mówimy. Mam wrażenie że Piotrek jednak bardziej miał na myśli latanie w FS. Tutaj znacznie trudniej ocenić wzrokowo odległość do ziemi przy wytrzymaniu (i nie tylko) niż w realu, nawet w VC (o panelu 2D nawet nie wspominam).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czepster




Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STG

PostWysłany: Śro 19:02, 05 Mar 2008    Temat postu:

Hmmm nie wiem jak to jest w realu, nigdy nie latałem prawdziwym samolotem ale w FS patrze na wskazanie wysokościomierza prawie do końca. Ostatnie 10 sek. polega na ocenie "wzrokowej" - samolotu od ziemi...bynajmniej ja tak robię i jakoś nie urywam podwozia albo gorzej...ale to jest moje zdanie.

Pozdrawiam! Czepster Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CHESTER




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPLR

PostWysłany: Śro 19:14, 05 Mar 2008    Temat postu:


XLI003 napisał:

Prosta do lądowania to jakaś góra minuta czasu, nie możliwe żeby w tym czasie nagle pojawiła sie mgła. Czyli mgła już musiała być wcześniej...


Oczywiście, że mgła była już wcześniej (podejrzewam, że jak dostał zgode na lądowanie to chyba nie była aż taka wielka). Tylko jak gościowi podali ciśnienie to chyba nie po to żeby sobie je ustawił i już aż do przyziemienia się nie patrzył na wysokościomierz. Nawet jeśli pokazuję błąd to i tak można dzięki niemu spodziewać się gdzie jest ta ziemia jeśli jej nie widział, przecież to zawsze jakaś podpowiedź.


XLI003 napisał:
A pomysł podpierania się wskazaniem wysokościomierza jako odległością od ziemii i wykonywanie w takich warunkach lądowania to czysta głupota i łamanie procedur pisanych krwią lotników - krew za krew ...takie życie, nie ma żartów w lataniu. Jak ktoś zamiast w głowie ma wszystko w dupie (przepraszam za sformułowanie) to tak się to kończy..


Słuchaj już wiemy, ze jesteś dobrym lotnikiem (a może nawet starym "zuowcem"?), a ja człowieczkiem co widział samolot tylko na zdjęciu. Ale czy troszke nie przesadzasz w tym co mówisz? Do czego jest wysokościomierz twoim zdaniem?


Ostatnio zmieniony przez CHESTER dnia Śro 19:16, 05 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XLI003




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Śro 19:28, 05 Mar 2008    Temat postu:

Wg przepisów nie może człowiek się znaleźć w warunkach niżej VMC czyli 5km widzialności i 500m podstawa chmur - przekroczył minima i to znacznie.


Cytat:
Słuchaj już wiemy, ze jesteś dobrym lotnikiem (a może nawet starym "zuowcem"?), a ja człowieczkiem co widział samolot tylko na zdjęciu.


Nie o to chodzi, szczerze to nie zależy mi na tym, jak mnie widzicie, chcę Wam tylko pomóc i powiedzieć jak jest w rzeczywistości.

Nie przesadzam w tym co mówię.


Cytat:
Do czego jest wysokościomierz twoim zdaniem?


Do utrzymywania stałej wysokości na trasie, do utrzymywania separacji pionowej pomiędzy statkami powietrznymi, do ogólnej oceny wysokości oraz kilku innych zastosowań. Do oceny wysokości nisko nad ziemią służą radiowysokościomierze.
[/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CHESTER




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPLR

PostWysłany: Czw 0:10, 06 Mar 2008    Temat postu:


XLI003 napisał:

Nie o to chodzi, szczerze to nie zależy mi na tym, jak mnie widzicie, chcę Wam tylko pomóc i powiedzieć jak jest w rzeczywistości.


Cieszymy się i jesteśmy wdzięczni tylko nie wiem czemu, użytkowników forum dzielisz na WAS i NAS?

Co do rozmowy o wysokościomierzu, która przerodziła się w dyskusje jak trzeba lądować nie używając przyrządów powiem jedno: Wysokość dla mnie jest bardzo istotnym elementem. wyznaję zasade, że im jestem wyżej tym jestem bezpieczniejszy i będę ją kontrolował zawsze bez względu czy to IFR czy VFR i to nie tylko dlatego, że tok rozumowania mi tak każe. Poprostu tak mnie nauczył bardzo dobry pilot i to co mi mówi jest dla mnie święte. Wybacz ale nie ma u mnie miejsca na dwa autorytety tym bardziej, że Ciebie nie znam. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XLI003




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 0:20, 06 Mar 2008    Temat postu:

Nie dzielę, ale można by tak podzielić na tych latających i tych symulujących, patrzą na latanie z troszkę innej perspektywy.

Wysokość rzecz święta, trzeba ją zawsze kontrolować, ale nie zawsze najlepszym rozwiązaniem jest kontrolowanie jej patrząc na wysokościomierz, nie zawsze.

Nie chciał bym być nikomu nigdy autorytetem w lotnictwie, bo nie ma ludzi idealnych. Trzeba zbierać informacje od wszystkich i wyciągać z nich stosowne wnioski, porównywać je. Trzeba latać bezpiecznie - to najważniejsze.

Lataj nisko i powoli, na zakrętach zwalniaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CHESTER




Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPLR

PostWysłany: Czw 0:44, 06 Mar 2008    Temat postu:


XLI003 napisał:

Wysokość rzecz święta, trzeba ją zawsze kontrolować, ale nie zawsze najlepszym rozwiązaniem jest kontrolowanie jej patrząc na wysokościomierz, nie zawsze.

Trzeba zbierać informacje od wszystkich i wyciągać z nich stosowne wnioski, porównywać je. Trzeba latać bezpiecznie - to najważniejsze.


Zgadza się w 100%
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin